zondag 6 maart 2011

KARNEVAL AN DER MOSEL

En hoe beginnen we deze dag ? Juist ja !



Maar vandaag is het ook de dag van de Karnevalsumzug. De stoet !
Mijn baasjes hadden het echter "anders" begrepen.
Terwijl de anderen van de bende zich klaar maakten om naar de stoet te gaan kijken, werden door ons
de wandelschoenen aangetrokken.
Aah, ja....die "andere hobby" nietwaar...geocaching.

Er werd besloten een tripje te doen van Ellerberg naar beneden toe naar Ediger-Eller en van daaruit terug naar boven
naar Ellerberg.
En in die trip zouden we dan de mogelijkheid hebben om 2 caches te gaan zoeken.

Ik ben weer op mooie plaatsjes geweest.
We trokken al dadelijk "de bos in naar ongekende hoogten" :)
Waar zit dat "vogeltje" ?
Daar werd de cache GEVONDEN :)

Vervolgens ging het - de berg af - :)

Over brede paadjes en smalle watertjes...


Bijna in het dorp aangekomen kwamen we voorbij een grote werf.
Naast de treinpijp waar de arend boven stond, werd er een nieuwe tunnel gebouwd.


En éénmaal in het dorp aangekomen , hebben we ook nog een laatste glimp van de Karnevalsumzug gezien.
Ik moet eerlijk toegeven....van al dat lawaai had ik best wat schrik :)
En liefst van al zou ik zijn weggelopen, maar dat kon natuurlijk niet.
Dus....een stoet...dat moeten we nog eens gaan proberen :) :)


Na de beproeving van de stoet, was het weer tijd voor " bergop "
Het tweede deel van de wandeling werd ingezet en ook in dit gedeelte diende op het einde, via
de gevonden informatie onderweg, een cache te worden gevonden.

Het werd een flinke klim en dus moest er ook al eens een pauze worden gehouden.
Helaas, helaas,....er werd "niets" gevonden.
Oftewel hadden mijn baasjes ergens vitale informatie niet gevonden , oftewel verkeerd begrepen,
oftwel een rekenfoutje gemaakt,..... :) Het was in ieder geval voldoende om niet het juiste coördinaat
te kunnen bepalen van waar de cache verstopt zou moeten liggen.
Ikzelf kon daar natuurlijk nog niet bij helpen want een cache tevoorschijn snuffelen, daar ben ik
nog volop mee aan het oefenen :)
Alvast een reden om nog eens terug te komen ???


Afijn, eens terug thuis....hadden we een goede 12 kilometer op de teller staan.
Ho, ho,...die heb ik niet allemaal gewandeld hoor....'k heb ook "verplichte rust op de arm"
moeten nemen tijdens de tocht :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten