zondag 13 februari 2011

Valentijn...

Morgen is het zover.

"Lievekes-dag"....mijn eerste :)
En eigenlijk , is het er eentje met slecht nieuws.

Mijn speelkameraad van aan de andere kant van het venster, Streepje of ook wel Barcode genoemd,
is enkele dagen geleden onder een aankomende auto terecht gekomen en heeft het niet mogen overleven.
Dat vind ik echt wel héél spijtig.

Barcode was 1 van de 3 "buitenpoezen" van de buren, die bij ons ook af en toe een hapje kwamen eten.
En Barcode was de enige die zich al eens liet strelen ( en zeker als ie honger had ) en die ook al nieuwsgierig kijken
kwam, als ik buiten een plasje ging doen.
Het zat er dus dik aan te komen dat we goede vrienden zouden worden.
Helaas heeft het niet mogen zijn en zowel mijn baasjes als ikzelf zullen Barcode missen...maar we zullen 'm zeker
niet vergeten.

Afijn,...."lievekes-dag"....
Tussen alle bedrijvigheid door hebben we toch een uurtje gevonden om, in uitgesteld relais, een bezoekje te
brengen aan de diertjes van de kinderboerderij.
Ai, ai, ai,.....d'r ligt daar ook een Geocache.....Oei, Oei, Oei, ....mijn pootjes ????

Maar neen hoor....mijn baasjes hadden deze al gevonden nog voor ik bij hen kwam wonen...dus....daar kon ik goed
vantussen muizen.  :)

Heb gezien en in die volgorde :
veel geparkeerde auto's
grote en kleine kinderen
wandelaars en fietsers en buggy's
hondjes aan de leiband die vriendelijk "goeden dag" mochten komen zeggen
hondjes aan de leiband die geen "goeden dag" mochten komen zeggen :)....zullen geen "lievekes" geweest zijn zeker?
lawaai-makende kindjes in de speeltuin
geitjes en schapen
kippen op een stok ( heet dat niet saté ? ) :)
en asfalt en aarde onder mijn pootjes
Deze was niet zo'n "lieverdje" :)


Kortom....'t was een leerrijk uurtje en ofschoon ze wel zeggen dat ik een "Sheepdog" ben...ik was er toch
niet "echt gerust" in toen ik die viervoeters met hoorns en een sik zag.  :)



Ik verheug mij al op de volgende "uitstap" !
En dat wordt er eentje richting "hondenschool" ....ze gaan proberen om een "slimmerke" van mij te maken :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten